2019-2020 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
У 2019-2020 році ДПА у 9 класі, в зв'язку з карантином, не буде!
2017-2018 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
УКРАЇНСЬКА МОВА
29 травня 2018 року
Ефективною формою проведення державної підсумкової атестації з української мови в 9 класі є диктант, текст якого укладають учителі та затверджує керівник закладу освіти. При цьому на розсуд педагогів можуть підбиратися декілька варіантів.
Під час підготовки варто враховувати тематику текстів, орієнтовно визначену в соціокультурній змістовій лінії навчальної програми.
За обсягом тексти диктантів повинні містити 160 -170 слів.
Визначаючи кількість слів, ураховують як самостійні, так і службові частини мови.
На проведення атестації відводиться 1 астрономічна година. Відлік часу ведеться від початку читання вчителем тексту.
Оформлення роботи
У верхній лівій частині титульної сторінки подвійного аркуша ставиться штамп закладу загальної середньої освіти, на ньому зазначається дата, наприклад: 01.06.2018 р. Підпис роботи починається на сьомому рядку титульної сторінки:
Робота
на державну підсумкову атестацію
з української мови за курс базової середньої освіти
учня (учениці) 9 класу
( прізвище, ім’я, по батькові у формі родового відмінка)
На другій сторінці на перших двох рядках записують вид роботи та назву тексту, наприклад:
Диктант
Джерело позитивних емоцій
Диктант оцінюється однією оцінкою на основі таких критеріїв:
орфографічні та пунктуаційні помилки оцінюються однаково;
повторювані помилки (в одному і тому ж слові, яке повторюється в диктанті кілька разів) вважаються однією помилкою; однотипні помилки (на одне й те саме правило), але у різних словах вважаються різними помилками;
розрізняють "грубі" помилки й "негрубі" (винятки з усіх правил; написання великої букви в складних власних назвах; правопис прислівників, утворених від іменника з прийменниками; заміна одного розділового знака іншим; заміна українських букв російськими, випадки, коли замість одного знака поставлений інший; випадки, що вимагають розрізнення не і ні – у сполученнях не хто інший, як…; не що інше, як…; ніхто інший не…, ніщо інше не …; пропуск одного зі сполучуваних розділових знаків або порушенні їх послідовності;
орфографічні та пунктуаційні помилки на правила, що не включено до шкільної програми, виправляють, але не враховують. Також не вважають за помилку неправильну передачу так званої авторської пунктуації;
за наявності в диктанті більше п’яти виправлень оцінка знижується на один бал.
Нормативи оцінювання диктанту
Бали |
Кількість помилок |
Бали |
Кількість помилок |
1 |
15-16 і більше |
7 |
4 |
2 |
13-14 |
8 |
3 |
3 |
11-12 |
9 |
1+1(негруба) |
4 |
9-10 |
10 |
1 |
5 |
7-8 |
11 |
1(негруба) |
6 |
5-6 |
12 |
- |
МАТЕМАТИКА
4 червня 2018 року
Для проведення державної підсумкової атестації використовують декілька варіантів атестаційних робіт. Для учнів загальноосвітніх класів робота складається з 3 частин.
Перша частина – 10-12 завдань у тестовій формі з однією правильною відповіддю на кожне завдання. Для кожного тестового завдання подається 4-5 варіантів відповіді.
Виконуючи завдання першої частини, учень не повинен наводити будь-які міркування. Завдання з вибором відповіді вважається виконаним правильно, якщо в роботі указана тільки одна літера, якою позначена правильна відповідь.
Друга частина атестаційної роботи може складатися із 4-6 завдань відкритої форми з короткою відповіддю.
Третя частина атестаційної роботи може складатися з 3-4 завдань відкритої форми, для яких учні мають подати розгорнуту відповідь.
Завдання третьої частини вважаються виконаними правильно, якщо учень навів розгорнутий запис розв’язування завдання з обґрунтуванням кожного етапу розв'язання та надав правильну відповідь. Правильність виконання завдань третьої частини оцінює вчитель відповідно до критеріїв і схеми оцінювання завдань, з якими учні завчасно ознайомлені.
У кожній із частин атестаційної роботи поєднуються завдання з алгебри і геометрії у орієнтовному відношенні 2 до 1. Також завдання мають охоплювати увесь курс математики 5-9 класу.
Завдання третьої частини атестаційної роботи учні виконують на аркушах зі штампом відповідного загальноосвітнього навчального закладу.
Державна підсумкова атестація з математики проводиться протягом 135 хв. для учнів загальноосвітніх класів.
Система нарахування балів за правильно виконане завдання для оцінювання робіт ДПА з алгебри учнів загальноосвітніх класів
Номери завдань | Кількість балів | Всього балів |
1.1-1.10 | по 1 балу | 10 балів |
2.1-2.4 | по 2 бали | 8 балів |
3.1-3.3 | по 4 бали | 12 балів |
Всього балів | 30 балів |
Переведення балів в оцінку за 12- бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів загальноосвітніх класів
Кількість набраних балів |
Оцінка за 12- бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів |
1-2 | 1 |
3-4 | 2 |
5-6 | 3 |
7-8 | 4 |
9-10 | 5 |
11-12 | 6 |
13-15 | 7 |
16-18 | 8 |
19-22 | 9 |
23-25 | 10 |
26-28 | 11 |
29-30 | 12 |
Критерії оцінювання завдань третьої частини
Що виконав учень | Відповідна кількість балів за завдання |
Отримав правильну відповідь і навів повне її обгрунтування. | 4 бали |
-Отримав правильну відповідь, але вона не достатньо обґрунтована або розв’язання містить незначні недоліки. -Отримав відповідь, записав правильний хід розв’язання завдання, але в процесі розв’язування припустився помилки обчислюваного або логічного характеру. |
3 бали |
Суттєво наблизився до правильного кінцевого результату або в результаті знайшов лише частину правильної відповіді. | 2 бали |
-Розпочав розв’язувати завдання правильно, але в процесі розв’язування припустився помилки у застосуванні необхідного твердження чи формули. -Лише розпочав правильно розв’язувати завдання. |
1 бал |
Розв’язання не відповідає жодному з наведених вище критеріїв. | 0 балів |
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
7 червня 2018 року
Завдання для ДПА мають бути зорієнтовані на визначення рівня навчальних досягнень учнів, які включають основні питання програми.
Учитель готує кілька варіантів атестаційних робіт (наприклад, 10). Кожен з таких варіантів може містити по 22 тестових завдання з історії таких форм:
- завдання 1-16 мають чотири варіанти відповідей, серед яких треба вибрати одну правильну;
- у завданнях 17, 18 до кожної інформації, позначеної буквами, потрібно добрати одну правильну відповідь з варіантів, позначених цифрою;
- у завданнях 19, 20 потрібно розташовувати історичні події у хронологічній послідовності;
- завданнях 21, 22 мають сім варіантів відповідей, серед яких треба вибрати три правильні.
Зміст тестових завдань повинен відповідати навчальним програмам для загальноосвітніх навчальних закладів та змісту підручників з історії, рекомендованих Міністерством освіти і науки України.
Під час виконання завдань учні мають виявити:
- знання історичних фактів, подій, явищ, процесів, понять, термінів, хронології, картографії, історичних особистостей, культурно-історичних пам’яток;
- уміння аналізувати, узагальнювати, визначати причини й наслідки історичних подій та явищ, оцінювати їхнє значення;
- уміння встановлювати відповідність і послідовність між подіями, явищами, процесами та періодами;
- уміння працювати з історичними джерелами: історичними документами, картами, схемами, фотоматеріалами тощо.