Останні новини
Сьогодні матеріалів немає.
Дистанційне навчання

Прозорість та інформаційна відкритість

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Наша гімназія на карті

Наша адреса

  • Тернопільська область
  • Лановецький район
  • село Шили
  • вул. Героїв Майдану, 3
  • тел. (03549)4-37-27
  • e-mail:karnachivka@gmail.com

  • Наша школа на Facebook

    Бібліотека

    Школа на порталі

    Архів записів
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Психолог радить вчителям

     

    ПАМ’ЯТКА У РАЗІ ВИНИКНЕННЯ КОНФЛІКТНИХ СИТУАЦІЙ

     

    ? Конструктивне розв’язання конфліктних ситуацій – необхідний елемент професійної педагогічної підготовки вчителів.
    ? Будь-які негуманні дії вчителя викликають протидію.
    ? Якщо учень кинув виклик учителеві, отже має всі підстави.
    ? Кожна конфліктна ситуація – гострий сигнал про неблагополуччя у розвитку дитини або цілого колективу.
    ? Доречніше проаналізувати перші симптоми неблагополуччя, ніж розпочати це після серйозних проявів конфлікту.
    ? Позитивні знахідки в роботі найчастіше забуваються, промахи пам’ятаються тривалий час, іноді все життя.

    Наведемо кілька ситуацій із реального шкільного життя й способи їх розв’язання.

    ? Увійшовши до класу на урок, учитель побачив на дошці карикатуру на себе. Діти розраховували, що почнеться пошук винуватця й урок буде зірвано. Що робити? (Учитель посміхнувся, підійшов до дошки, підправив малюнок і почав урок. Учні засмутилися та здивувалися. Урок пройшов нормально. більше такого не повторювалося.)
    ? Учні збиралися втікти з додаткового уроку, причому вчителеві потрапила до рук записка, у якій вони домовляються піти з уроку й не дуже добре відгукуються про нього. Що робити? (Учитель демонстративно прочитав класові записку й сказав, що він тепер обізнаний щодо їх підготовки прогулу уроку, що його хвилює їх думка про нього, але він не збирається мститися, а хоче розібратися, чому так сталося . Дуже хоче вислухати дітей, але просить і їх вислухати його. Зрештою учні й учитель порозумілися і виявилися задоволеними одне одним, урок тривав далі.)
    ? На прохання завідувача з навчальної роботи ти заміняєш хворого вчителя в чужому класі. Почався урок. Клас важко піддається управлінню. Ти вітаєшся – жодної уваги. Як бути? (Учителька, зовсім не звертаючи уваги на клас, почала малювати на дошці дуже цікаву картинку. Розмови потихеньку припинилися. Діти почали уважно розглядати малюнок. Тоді вона запитала, що б це означало. деякі діти висловили свою думку. Вона подякувала. Почався нормальний урок.)

     

     

    РЕКОМЕНДАЦІЇ ВЧИТЕЛЯМ, ЩОДО ПІДТРИМКИ ДИСЦИПЛІНИ В КЛАСІ


    Дисципліна – це умова, засоби й результат виховання, вона потребує зустрічних зусиль. Головною умовою дисциплінованої поведінки учнів є доброзичливі відносини між учителями і дітьми.
    Необхідно враховувати що дисципліну в класі обумовлюють раніше нагромаджений досвід поведінки учнів, організованість класу, ставлення до навчання, предмета, вчителя, дотримання єдиних вимог до учня всіма вчителями, які працюють у класі, загального порядку умов і традицій даної школи.

    При роботі в класі і для підтримання дисципліни необхідно враховувати наступні правила:

    1. Поводьтеся так, щоб учні відчували, що ви керуєте навчальним процесом, при цьому стимулюйте їхню активність.
    2. Не відволікайтеся на незначні порушення, моралізування.
    3. Дотримуйтеся доброзичливого, мажорного тону, будьте уважні до кожного учня. Надавайте необхідну підтримку, відзначайте успіхи, створюйте життєрадісний оптимістичний настрій у класі.
    4. Стежте за правильністю постави, проводьте фізкультхвилинки; не допускайте перевтоми учнів.
    5. Надавайте учням можливість частіше працювати у групах – це може бути стимулом до зайнятості кожного, хорошого настрою і поведінки.
    6. Створюйте умови, щоб важкі, слабкі діти мали можливість відчути себе лідерами.
    7. Не принижуйте учнів, не припускайте образ, сарказму. Гнів, дратівливість, імпульсивність не сприяють зміцненню дисципліни й авторитету вчителя.
    8. Будьте привітними.
    9. Не виявляйте антипатій до важких учнів, сподіваючись від них поганої поведінки. Діти відчувають скептичне ставлення до них і часто поводяться згідно з вашими очікуваннями.
    10. Не припускайте появи „любимчиків”, це створює зайві проблеми, ускладнює стосунки в колективі.
    11. Умійте керувати емоціями, знайте ціну кожному слову, тонові. Не можна вимагати від дитини те, що під силу дорослому, будьте терплячими.
    12. Не соромтеся виявляти почуття гумору. Можна посміятися і над собою, не вважайте себе досконалістю. Але не можна висміювати учнів. Дітям імпонує веселий, спритний, оптимістичний учитель.
    13. Підтримуйте контакт з учнями поза уроками, на заняттях гуртка, позакласних заходах, спільних походах.

    Зміцнюйте зв’язки з батьками, намагайтеся отримати від них підтримку, але не сподівайтеся, що вони вирішать проблему з дисципліною в класі. Виявляйте коректність у взаєминах з батьками. Постійна негативна інформація, скарги псують відносини, викликають недовіру до вчителя, його можливостей, здібностей навчати й виховувати дітей.

     

     

    ПРАВИЛА, ЩО ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ УСПІШНІСТЬ УРОКУ

    Загальні

    ? Визначити місце уроку в темі, а теми – у річному курсі, з’ясувати загальне завдання уроку.
    ? Дібрати три види книг, що стосуються теми уроку: наукові, науково-популярні та методичні. Ознайомитися з їх змістом.
    ? Переглянути навчальну програму, перечитати пояснювальну записку, з’ясувати, що вимагається від учителя згідно з програмою до цього уроку.
    ? Відновити в пам’яті матеріал підручника, дібрати опорні знання, уміння й навички.
    ? Конкретизувати завдання уроку, визначити провідне завдання, сформулювати й зафіксувати його в плані.
    ? З’ясувати головну ідею уроку. Визначити, що повинен зрозуміти, запам’ятати учень на уроці, знати й уміти після уроку.
    ? Позначити, який саме навчальний матеріал повідомити учням, у якому обсязі, якими порціями, які навести цікаві факти, що підтверджують провідну ідею.
    ? Дібрати зміст уроку відповідно до його завдання, обміркувати методи ведення уроку, обрати найефективніші способи вивчення нового матеріалу, а також формування нових знань, умінь і навичок.
    ? Записати хід уроку, що передбачається в плані уроку, та представити його собі як цілісне явище, як процес, що сприяє здійсненню задуманого уроку.

    Поодинокі

    ? Бути зібраним, чітко та зрозуміло ставити завдання перед учнями, послідовно вести їх до наміченої мети.
    ? Бути доброзичливим, не ображати учнів, не обурюватися їх незнанням або нерозумінням. Пам’ятати, що якщо більшість учнів чогось не знають, не розуміють, то помилку потрібно шукати в способах організації їх діяльності.
    ? Не перебивати учня, дати йому договорити. Нечітка відповідь може бути наслідком незрозуміло поставленого запитання.
    ? Завдання й інструктаж до них повинні даватися чітко, стисло, з обов’язковим з’ясуванням, наскільки зрозумілі учням вимоги.
    ? Пильно стежити за відгуками учнів на розповідь, завдання, вимогу. Зниження уваги – сигнали про необхідність змінити темп, повторити викладене або використати на уроці додатковий матеріал.
    ? Пам’ятати, що показником уваги можуть бути активне слухання,зосередженість на завданні.
    ? Заощаджувати час, вчасно починати урок, завершувати його, коли лунає дзвінок, не допускати довгих сентенцій, “пророблень” окремих учнів.
    ? Обов’язково реалізувати висунені до учнів вимоги. Жодна вимога на уроці не повинна лишитися лише задекларованою.
    ? Темп уроку підтримувати інтенсивним, але посильним для більшості школярів.
    ? Стимулювати запитання учнів, підтримувати ініціативу, схвалювати їх поінформованість.

     

    БЕЗЛІЧ СПОСОБІВ СКАЗАТИ УЧНЕВІ: “ДУЖЕ ДОБРЕ!”

     

    •  Ти зараз на правильному шляху.
    •  Пречудово!
    •  У тебе це вийшло!
    •  Правильно!
    •  Це добре!
    •  Супер!
    •  Я пишаюся тим, як ти працював.
    •  Ти робиш це дуже добре.
    •  Це значно краще.
    •  Гарна робота!
    •  Я щасливий бачити цю роботу.
    •  Ти робиш гарну роботу.
    •  Ти близький до істини!
    •  Мої вітання!
    •  Це те що треба!
    •  Я знав, що ти зможеш це зробити.
    •  Зараз ти це зрозумів.
    •  Нарешті! Ти швидко вчишся.
    •  Працюючи так само, ти досягнеш багато чого.
    •  Я б не зумів зробити краще.
    •  Це правильний шлях.
    •  День у день у тебе виходить краще.
    •  Це спосіб!
    •  Ти нічого не прогаяв!
    •  Так тримати!
    •  Надзвичайно!
    •  Чудово!
    •  Це найкраще!
    •  Остаточно!
    •  Сенсаційно!
    •  Тепер нічого тебе не зупинить
    •  Це була першокласна робота. Чудово!
    •  Ще краще!
    •  Твій мозок попрацював на славу.
    •  Відмінно!
    •  Це видатний винахід.
    •  Фантастика!
    •  Здорово!
    •  Ти робиш це красиво!
    •  Як ти багато зробив! Розумник!
    •  Ти дійсно це поліпшив.
    •  Прегарно!
    •  Вітаю!
    •  Ти правий!
    •  Тримати так!
    •  Ти зробив це вчасно.
    • Мені подобається хід твоїх думок.
    •  Я пишаюся тобою.
    •  Дуже приємно вчити таких розумних дітей.
    •  Велика тобі подяка.
    •  Я не бачив нічого кращого за це.
    • Твоя робота принесла мені багато радості.
    •  Молодчина!
    •  Ол-райт – повний порядок!
    •  Серйозний прорив!
    •  Ось цього я ще не бачив.
    •  Ти неперевершений Сьогодні.
    •  Це вже успіх!
    •  Це твоя перемога.
    •  Тепер ти відчуваєш свої можливості.
    •  Ти справжній майстер.
    •  Щиро радий за тебе.
    •  Не можу передати свого захоплення.
    •  Грандіозно!
    •  я вірю в тебе, у тебе завжди виходитиме не гірше.
    •  Ти досягнеш успіху!
    Вхід на сайт
    Пошук
    Наші вчителі










    Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання


    ЗЗСО "Карначівська гімназія" Збаразької міської ради Тернопільської області © 2024
    Сайт створено у системі uCoz